tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

Jag hoppas att ni fettisdagen till ära har njutit av minst en semla, för det har jag. Egentligen tycker jag inte alls om semlor eftersom de innehåller mandelmassa och riktiga semmelälskare skulle nog säga att det är en skam att säga att man har ätit semlor om de inte innehåller mandelmassa. Men det struntar jag i!

Idag när jag kom hem efter jobbet luktade det nybakade släta bullar i hela lägenheten, en helt ljuvlig doft av kardemumma. Min älskade sambo som just nu är föräldraledig hade stått i köket hela eftermiddagen och bakat med kärlek och givetvis fått lite hjälp av vår 10 månaders dotter (som somnade i bärselen).

Recepet på bullarna är hämtat från SVT- Gokväll. Mandelmassegeggan är gjord på måfå och jag fick mumsig vaniljkräm i min semla. Dagens tips från mig är att ha röra i hackad sötmandel i mandelmassegeggan.

Hur äter ni era semlor?


1 kommentar:

  1. Som du! Mandelmassa är blä! :-)

    Kanske kan min man få lite köksvilja av din?! Hehe.
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera