torsdag 8 mars 2012

Green Matmarknad

Jag tror att jag behöver skaffa mig en lokaltidning för hålla mig uppdaterad när det kommer nåt nytt här i Malmö. I helgen blev jag tipsad om Green Matmarknad i Västra hamnen och gjorde såklart ett besök redan dagen efter. Vilket upplyftande besök! Jag blev fullständigt överraskad. Många butiker som säljer ekologiskt och närproducerat har dåligt sortiment och skyhöga priser, men Green Matmarknad hade ett stort sortiment med högkvalitativa produkter, en bra mix av ekologiskt och närproducerat och BRA priser! Och öppettiderna sen, 7-22 alla dagar. Låter det som att jag blivit sponsrad? Verkligen inte, bara mina varmaste rekommendationer!

Green Matmarknad har ett samarbete med kocken Paul Svensson, som lagar färdigrätter att ta med av råvaror från butiken. Ett klimatsmart sätt att använda råvaror som inte blir sålda.

De hade även en restaurang intill butiken, men där tycker jag inte att de hade lyckats fullt ut. God mat och kaffe, men intrycket var spretigt och lite svårt att veta vart man skulle ta vägen. Inte alls så som matbutiken som verkligen hade ett helhetskoncept.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar